top of page

10 טיפים לצילום הבייבי

מי מאיתנו לא הייתה רוצה שיהיו לה את התמונות הכי מתוקות של הבייבי שלה? כאלו שישאירו זיכרון מתוק לעוד שנים רבות...

אז בעידן שבו כולנו הפכנו להיות צלמים ומעצבים, כל אמא הייתה רוצה לדעת איך לצלם את התמונות המושלמות של הבייבי שלה.

אני בטוחה שחלק לא קטן מכן ניסו אינספור פעמים למצוא את הזווית המושלמת, את הפריט הקטן הזה שיהפוך את התמונה למתוקה במיוחד, ולא תמיד הצליחה לגרום לזה לקרות…


במהלך השנה הראשונה של רוי וכחלק מיצירת האלבום שלו, צילמתי המון תמונות טובות יותר וטובות פחות, קניתי ערימות של שטויות ופריטים שיעזרו לי להפוך את החדר שלו לסט הצילומים הפרטי שלי ואותו- לדוגמן שלי.

אז מזמינה אתכן לחסוך הרבה זמן ואנרגיה, וקבלו 10 טיפים מנצחים לצילום הבייבי ממי שעשתה עבורכן את כל העבודה .

ממליצה לכן מעכשיו לשמור ולגזור את הטיפים לתמונות המנצחות של הבייבי שלכן:


1. ניקוי העדשה - מי חושב על זה בכלל? אבל זהו, שמדובר בדבר הבסיסי ביותר לפני שניגשים לצלם! לנקות את עדשת המצלמה בטלפון.

כמה פעמים צילמנו תמונה מטושטשת והתבאסנו? במיוחד כשעבדנו מלא זמן על לגרום לבייבי לדגמן בשבילנו.

ניקוי העדשה מבעוד מועד תבטיח שזה לא יקרה !


2. תעדו כל הזמן - במיוחד כשהם קטנים וכל דבר חדש מתוק ומרגש במיוחד (ויש לציין שזה מצטלם מושלם ואפשר להנדס אותם איך שרוצים בתכלס..), אתן תרצו לזכור הכל, תאמינו לי.


3. תפסו את הרגעים הכי חמודים - תהיו עירניות לפרצופים המתוקים שלהם: הפרצופים המנומנמים, החיוכים, הצחוק, רגעי התעטשות חמודים ואפילו כשהם קצת רוטנים. אגב, אם תרצו לשמור עליהם בפוקוס - דגדגו אותם, זה יעשה את העבודה.


4. רקע ניטרלי - תדאגו שיהיה לכם רקע בצבע ניטרלי (צבע שמנת יעבוד מעולה) עד כמה שניתן בשביל שתוכלו לייצר שפה אחידה ונעימה של התמונות של הבייבי שלכם. רקע ניטרלי יעזור לנו להתרכז בעיקר - בבייבי שלנו .

תוכלו להשתמש בעזרים חיצוניים במידה ואין לכם, לדוגמה - טפטים.


5. אקססוריז - הפריטים הקטנטנים שעושים את ההבדל הגדול: כובעים חמודים, סרטים לשיער, הדפסת משפטים מצחיקים, פפיון, עניבה, פרחים, סלסלאות וכמובן קוביות החודשים של טיני טייני. אפשר להוסיף גם מוצרי יצירה כמו פונפונים , נוצות, קונפטי ובועות סבון - זה גם נראה טוב וגם מעסיק את הילדים. כל אלו יהפכו את התמונה למתוקה ובלתי נשכחת.


6. מכינים את השטח - את הבייבי שלכן תציבו בסט הצילומים רק אחרי שהכל מוכן לצילום. אם הבייבי שלנו יתמהמה יחד איתנו בהכנות סביר להניח שלא ישתף איתנו פעולה (במקרה הטוב)


7. השכיבו את הבייבי - תינוקות רכים שנולדו זה עתה ישתפו פעולה ויצטלמו טוב יותר בשכיבה, הימנעו מפוזיוציות אחרות שיכולות להעיק על הבייבי. במידה ומדובר בתינוקות גדולים יותר שכבר יושבים, תרגישו חופשי להשתולל גם בישיבה.


8. תאורה טבעית מנצחת - תדאגו לצלם את הבייבי בחדר בו ישנה תאורה טבעית טובה . האור הטבעי יקנה לתמונות מראה רך ונעים. כדאי לצלם כשהשמש נמצאת מאחור ולא כשאתם נמצאים מולה וכך היא תאיר בצורה מחמיאה את הבייבי. במידה ואת מצלמת בחושך, הדליקי פנס ממכשיר אחר ובכך תיצרי תאורה טובה יותר מפלאש.


9. זווית צילום מיוחדת- התמונות הכי מיוחדות יוצאות דווקא כשיוצאים מהקופסא ומצלמים מזווית לא שיגרתית. צלמו כמה שיותר - מצאתן פוזיציה מושלמת? צלמו את הבייבי כמה שיותר תמונות מאותה פוזיציה כדי שלאחר מכן תוכלו לבחור את הטובות והנבחרות מתוכן.


10. מתמקדים בבייבי - במצלמות רבות כיום, ואף במצלמות של הסמארטפונים קיימת אופציית מיקוד אל אלמנט וטשטוש של הרקע שלו.

במקרה שלנו ה"אלמנט" הוא הבייבי, ולכן נרצה שהוא יהיה זה שנתמקד עליו ואת הרקע במצבים רבים נרצה לטשטש לטובת קבלת תמונה מרשימה בה הבייבי הוא הכוכב.


תייגו אותנו בתמונות שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם,


מקווה שעזרתי :)



טיפים לצילום התינוק

bottom of page